Houdt het ooit op ?? - Reisverslag uit Holten, Nederland van hansvanholten - WaarBenJij.nu Houdt het ooit op ?? - Reisverslag uit Holten, Nederland van hansvanholten - WaarBenJij.nu

Houdt het ooit op ??

Door: Hans Stam

22 November 2012 | Nederland, Holten

Mijn reis naar Santiago was al een paar jaar geleden, maar leeft nog steeds voort. Want eenmaal zo'n reis gemaakt, weet je zeker dat zoiets je niet onberoerd laat. Al die ontmoetingen, de verhalen onderweg, alles wat er zoal te zien is onderweg, het gevoel van vrijheid dat ik heb ervaren, dat alles heeft een onuitwisbare indruk gemaakt. Al een keer of twaalf heb ik over mijn reis een lezing gegeven, voorzien ook van prachtige foto's. In de loop van 2011 ben ik begonnen om allerlei verhalen die ik had, te bundelen en uit te breiden totdat dit in oktober 2012 heeft geleid tot een boek. PELGRIM VOOR ALTIJD. Een boek vol korte verhalen over deze reis maar ook over allerlei gedachten en overwegingen onderweg. Een aantal gedichten en wat foto's maakten het geheel compleet. Gewoon erg leuk om te doen omdat het mijn gedachten weer eens op de rij zet, maar ook heb ik het gemaakt om anderen te kunnen laten "zien" hoe ik het heb ervaren. Het is vaak al lastig genoeg om dat over te brengen. Ik heb nog nooit eerder een boek geschreven en ik ben dan ook ontzettend benieuwd in hoeverre ik daarin geslaagd ben. Het is in ieder geval al een geweldige ervaring om het eens geprobeerd te hebben.
En verder,.....afwachten maar. Ondanks alles vrees ik dat ik mij toch blijf bezighouden met alles wat te maken heeft met pelgrimeren.

PELGRIM VOOR ALTIJD van Hans Stam
ISBN nummer 978-94-6206-453-9 ,is te bestellen via alle erkende boekhandels en via www.boekscout.nl

• 26 December 2012 - 22:15

Hans Perik:

Gelukkig kwam je boek net voor de kerst binnen en 2e kerstdag al helemaal uit gelezen.
    Een mooi boek met hele mooie verhalen die zowel persoonlijk als geschiedkundig mooi geschreven is.
    Hans, mijn complimenten, wanneer er weer een vergadering is van regio oost neem ik het boek mee en dan moet je het singeren.

Groetn uut Almelo

Hans uut Twente