Op weg. - Reisverslag uit Feldberg-Ort, Duitsland van hansvanholten - WaarBenJij.nu Op weg. - Reisverslag uit Feldberg-Ort, Duitsland van hansvanholten - WaarBenJij.nu

22 Augustus 2018 | Duitsland, Feldberg-Ort

17 augustus. Het is even wennen met die zak de rug. Langs straten, kleine landwegen en weggetjes naar Fiurengirola, door een vlak landbouwgebied. Ter plekke onderdak achter de kerk in een zaaltje. Voor de grote kerk is er s'avonds een Hongaarse volksdansvoorstelling Wat is het warm.
Op 18 augustus naar Fidenza. Aantal keren verdwaald maar met hulp van de app dwars door een weiland en een klein grindweggetje, toch weer naar de route. In het kerkzaaltje gezellig gegeten met twee Duitse mannen.
Op 19 augustus weer een mooi gebied maar onderdak, ho maar. Op het laatst weet de mevrouw van de bar een adresje 6 km verder we worden opgehaald. Bijzonder B&B in een gehucht van 2 huizen, een kerk en een begraafplaats. Mevrouw kookt wel voor de gasten.
20 augustus weer een mooie route maar onderdak, vergeet het maar. Uiteindelijk gelift met de buurtbus om nog net voor 7 uur binnen te zijn in een herberg. Erg moe maar wel een leuk huis waar je alles mag pakken wat je wilt.
21 augustus een klimdag naar het hoogste punt van de oversteek van de Apennijnen. Veel klimmen waar je erg moe van wordt. Maar opnieuw een bijzondere herberg waar ook de 2 Italianen weer zijn.
22 augustus naar Montrèpolis, dus afdalen, maar ook weer veel klimmen over de bekende paden van de geitenklimvereniging. Onderweg een zwarte slang voor mijn voeten. De Italianen een paar keer gezien onderweg en heerlijk aan een beekje gezeten onder de hangbrug. Omdat het daar een beetje hoger was, was het niet zo warm.
In Montrèpolis kom ik na wat zoeken in een klein b&b in de binnenstad, ergens in zo'n heel smal steegje. Voorkant ziet er niet uit maar eenmaal achter blijkt dat er ook daar nog veel mogelijk is.. en morgen ???
Is nog niet duidelijk. Voor nu:. Gootgoan.

• 23 Augustus 2018 - 08:12

Joke Van Dijk:

Erg warme wandelingen, begrijp ik. Maar een heerlijk vrij bestaan. Veel genoegen bij deze tocht!

• 05 September 2018 - 15:41

Gerrit En Truus:

Wij volgen je nog steeds en genieten van je verslagen,fijne vacantie reis en ook verder mooi weer en een mooie tocht.