De grote verandering - Reisverslag uit Aumont-Aubrac, Frankrijk van hansvanholten - WaarBenJij.nu De grote verandering - Reisverslag uit Aumont-Aubrac, Frankrijk van hansvanholten - WaarBenJij.nu

De grote verandering

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

18 Mei 2009 | Frankrijk, Aumont-Aubrac

Jazeker, ook tijdens deze reis verandert er voortdurend wat. Elke dag een route met steeds veranderende vergezichten, steden en natuur. Langzamerhand uit het gebied van de Velay, daarna de Margeride met veel vulcanische heuvels/bergen. Richting de Aubrac, een gebied met vlaktes en eindeloze wegen. De heuvels worden langzamerhand wat vlakker, stukken wilde grond, velden met een soort brem (maar dan met kleinere bloemen) Ten zuiden van Le Puy de bekende linzen die je dan ook overal in èèn keer krijgt te eten. Een andere verandering is de toename van het aantal pelgrims uit de hele wereld. Canada, Australia, Oostenrijk, Duitsland, Japan, Italie, enz. enz. Sliep ik voor Le Puy vaak alleen in een gite, nu vaak met 10 of 40. Onderweg waaiert alles uit en loop je soms alleen, dan eens met een paar belgen of een duitser, vandaag met een australier en een fransman. Elke keer zie je bekende gezichten. Onderweg of in de plaats van bestemming. Toch wel even een stuk gezelliger voor de middag en avond-uren. Ik zag ook diverse fietsers, tandems, al dan niet met aanhanger, een soort kruiwagen die opengeklapt kan worden en waarop je kunt liggen en mogelijk slapen. Je ziet mensen op pad met ezels. De èèn gaat een week, de ander een maand, weer anderen de hele route. Ieder heeft z'n eigen programma met eigen start en stopplek. Inmiddels zit ik na Le Puy, Saint-Privas-d'Allier, Saugues en Saint-Alban-sur-Limagnole, nu in Aumont-Aubrac. De poort van de Aubrac. Het blijft geweldig dat zoveel mensen meereizen via de web-log. Hartstikke leuk. En het gaat maar door. Er komt nog zoveel!

Langs velden en wegen, bossen en bergen, kerken, kloosters en kastelen.
Lopen de pelgrims, een ieder zijns weegs, en wat zijn het er velen.
Tijd genoeg om veel te praten, te kijken, te denken, te horen.
Wat is er toch veel onderweg, wat een mens kan bekoren.
Nog een blik achterom, de pelgrim heeft gerust en loopt door.
Met steeds de blik op Santiago, want daar gaat hij voor.
Verder, verder!
Ultreia.

  • 18 Mei 2009 - 14:03

    Adré En Janneke:

    Hoi Hans
    We genieten nog steeds van je verhalen.Ga zo door en geniet er van.

  • 18 Mei 2009 - 16:28

    Arianne:

    Ha Hans

    Fijn, door jou straalt mijn gezicht vandaag weer even.!
    Barre spannende tijden voor mij hier. Ik ben boventallig verklaard en bijna zeker in november werkloos.. Slik.. Geeft mij wel de ruimte om net zoals jij de tocht te gaan lopen, met behoud van uitkering.. mmm nee toch maar niet. Ik geloof niet dat mijn voeten dat zouden kunnen volbrengen. De bezinning zou wel goed zijn. Gezellig al die mensen die nu komen toestromen op jouw weg. Brand af en toe een kaarsje voor mij, wie weet helpt dat nog...

    Lieve groet
    Arianne

  • 18 Mei 2009 - 17:28

    Gert Kamphuis:

    Hallo Hans,
    Ik zie dat het nog steeds goed gaat. Je geeft je ogen goed de kost. Al die indrukken die je onderweg opdoet. Het is leuk je verhalen te lezen. En volgens mij geeft het je kracht te weten dat je nu niet meer alleen de tocht probeert te volbrengen. Volhouden Hans. Nog prettige kilometers en tot schrijvens. Groet, Gert.

  • 18 Mei 2009 - 18:01

    Adrie En Anja:

    Hoi Hans,
    Steeds leuk om je verhalen en je voettocht te volgen. Ben altijd weer benieuwd wie je tegen komt (weinig waarschijnlijk, want iedereen loopt dezelfde kant op) en waar je overnacht. Het lijkt mij ontzettend mooi om al die verschillende landschappen in een tocht te zien. Leuk dat je onderweg steeds meer gezelschap krijgt waaruit je misschien kracht kunt putten om deze tocht te volbrengen. Je bent nu al zover gekomen dat je vast kunt aftellen dus hou nog even vol. Succes.

  • 18 Mei 2009 - 19:56

    Gerard En Ali:

    Hans, we wilden nog op je vorige bericht reageren, maar het gaat allemaal zo snel.
    En wat gaat het er nu allemaal anders uitzien.
    Niet alleen het landschap, maar je bent nu over de helft en met zoveel mensen met jou op weg.
    Zoveel contacten en ontmoetingen en al die indrukken.
    Straks verlang je weer terug naar een plekje alleen voor jezelf.
    We wensen je bij alles veel goede momenten en vol bewondering blijven we je volgen.
    Lieven groeten,

  • 25 Mei 2009 - 17:09

    Hanny En Wim Bakker:

    Hans.
    We hebben begrepen dat je nu op de helft van de route bent gekomen. Een fantastisch resultaat.
    Gefeliciteerd hiermee maar ook met je verjaardag morgen. Ondanks de afstand ben je in onze gedachten. Ook bedankt voor de kaart t.g.v. de 70e verjaardag van Wim die Willie gestuurd heeft.
    Goede reis en een fijne dag morgen.

  • 25 Mei 2009 - 19:44

    Paul Loven:

    Dag Hans

    Ik wens je een fijne verjaardag en volgens mij is het grootste cadeau het feit dat je nu deze pelgrimstocht aan het volbrengen bent. Op veel, heel veel kleinere schaal liep ik afgelopen vrijdag een prachtige route door een zonovergoten Gaasterland, Friesland. Dacht aan jouw tocht en hoe goed die gaat !
    Geniet ! Hartelijke groet, Paul Loven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Aumont-Aubrac

Mijn grote reis

naar Santiago de Compostella

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2018

Nog een keer !!

06 September 2017

het gaat goed

16 Augustus 2017

Terug naar de Feldberg

25 April 2016

Tot zekere hoogte

18 April 2016

Daar ben ik weer

naar Santiago de Compostella

Actief sinds 26 Feb. 2009
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 111502

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2018 - 18 September 2018

Naar ROME, deel III

16 Maart 2009 - 11 Juli 2009

Mijn grote reis

Landen bezocht: