Dank - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van hansvanholten - WaarBenJij.nu Dank - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van hansvanholten - WaarBenJij.nu

Dank

Door: webmaster

27 Mei 2009 | Frankrijk, Cahors

Na Aumont-Aubrac, door naar Nasbinals, St-Come-d'olt, Campuac, Conques, Livinhac-le-Haut, La Cassagnole, Vaylats en nu in Cahors. Morgen naar Lascabanes (denk ik)en dan naar Lauzerte waar ik probeer iets langer te zijn. (heb een slaapaanbod) En het blijft maar goedgaan elke dag. Natuurlijk wel zere benen en zo, maar dat gaat wel weer over. Een enkele keer loop ik weer verkeerd. Na Campuac zat ik op een verkeerde GR. Kwam ik na 6km heftig klimmen achter. Een vriendelijke franse automobilist bracht me terug. In Conques de kerk en de timpaan bekeken over het laatste oordeel, en gefotografeerd. Informatie meegenomen. Heel interessant.Later ook Johannes de Doper gezien en Adam en Eva.Veel stokoude kerken en gebouwen.Geeft toch een apart gevoel te lopen over oude Keltisch-Romaanse wegen, waar later ook de pelgrims met honderduizenden gelopen moeten hebben en nu nog lopen. Veel bomen gezien die je in Nederland niet tegenkomt, Looimirte, Terpentijnboom, altijd groene Kruisdoorn, Ahorn en ook de zgn truffel-eiken waaraan in deze streek de peperdure truffels groeien. En bijna elke dag weer prachtig weer. De donderbui eergisteren was in de avond dus dat is prima. Vannacht geslapen in het Monastiere des Filles de Jesus. Een klooster waar nu 25, en 60 jaar geleden nog 600 zusters woonden. Een verjaardag met heel veel felicitaties, sms-jes, telefoon en een kaart. En ten slotte zijn mijn nieuwe schoenen net op tijd aangekomen in Cahors. Had ook geen dag langer moeten duren. Reden dus voor dank en voor dankbaarheid dat alles zo goed gaat. Iedereen bedankt voor jullie meeleven. Sommigen moeten opgeven, ik heb er diversen gezien. Jammer. Anderen willen ook wel gaan lopen. Goed idee. Denk er nog even over na en wanneer het je wat lijkt: gewoon een datum prikken en gaan. De kleine Jurriaan zal nog even moeten wachten. Gefeliciteerd Marieke en Jarno! Corrie en Arianne, houd moed! Oud-collega's CRG, Wanneer de jaarrekening af is, mogen jullie ook lopen! Ten slotte voor Willy , de kinderen en mijn familie: Veel plezier samen in Haarlo. Het ga jullie allemaal goed. Ultreia.

• 27 Mei 2009 - 17:07

Jan En Betty:

Ha die Hans,
    Nog vann harte gefeliciteerd met je verjaardag.Wij hebben een paar keer geprobeerd je telefonisch te feliciteren maar is ons helaas niet gelukt.Wat een byzondere verjaardag moet het geweest zijn. Hans wij wensen je sterkte met je verdere voettocht, het gaat lukken.Gaat je goed Hans.

• 27 Mei 2009 - 17:35

Bert En Evelien:

Ha Pelgrim,

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wel een bijzondere manier om dat te vieren.
    Het is leuk om je te volgen op je voettocht. Hartstikke knap hoor! Wij wensen je heel veel succes en natuurlijk gaat het je lukken.

• 27 Mei 2009 - 17:43

Arianne:

Ha Hans

Nog van harte! Wij zijn dus samen een 'tweeling '. Gezellige, nieuwsgierige, warme lieve mensen die van veranderingen houden hihihi. Carinova is echt over en uit, dat is nu volledig duidelijk. Maar ik houd de moed erin! Wat heb jij veel kerken en bomen kennis! En oh je zult terug komen met prachtig gespierde benen.... onvoorstelbaar wat die benen en voeten meemaken. Blijf zo doorgaan en genieten.

Lieve groet
    Arianne

• 27 Mei 2009 - 19:43

Henk En Annie:

Hallo Hans, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog maar heel veel goede jaren erbij. Wat fijn te lezen dat het zo goed met je gaat.Wat maak je veel mee. Wij gaan zondag zingen en zullen zeker nog een keer aan je denken. Heel veel goeds voor de komende tijd en tot een volgende bericht.
    Groetjes Henk en Annie

• 28 Mei 2009 - 12:21

Ben En Tineke:

Hans ook namens ons proficiat hoor.hopelijk doen je nieuwe schoenen het prima en kun je zo je rit uilopen.Hier is alles oke hoor.

groetjes tineke

• 28 Mei 2009 - 13:32

Trijnet:

hoi Hans.
    Afgelopen maandagavond bij Willy geweest voor het inleveren van de tsjernobyl collectebussen.
    Veel mensen vroegen ook hoe het met jou ging,er wordt veel meegeleefd.
    Willy nu een berichtje voor jou,Het gaat je lukken hoor!!!!!volgens mij is het wachten tot hans weer thuis komt net zo zwaar als het lopen.Fijn pinksterweekend met je familie

• 28 Mei 2009 - 14:28

Titia:

Hai Hans

Natuurlijk eerst nog gefeliciteerd met je verjaardag zal wel heel speciaal zijn geweest.
    Onze Afrika reis vond ik al super maar ik denk dat dit voor jou ook een geweldige ervaring zal zijn,lees gretig je verhalen,wens je nog heel veel mooie en ook indrukwekkende kilometers toe.

Lieve groet Titia

• 30 Mei 2009 - 15:29

Jan Willem En Dineke:

Groeten vanuit een zonnig Portugal (van boven tijdens onze vliegreis konden we je niet zien lopen!) nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en succes verder op je pelgrimstocht. Ook hier wandelen we veen en zien prachtige kerken en mooie natuur.

• 31 Mei 2009 - 12:19

Gerard En Gerry:

he hans, Wat super dat het allemaal goed gaat ,het lukt je vast wel.groetjes van ons.

• 31 Mei 2009 - 15:16

Jan Stam:

Hans,

Maandag jl. was mijn zus Ria jarig. We hebben een er ook maar één gedronken op jouw verjaardag. Alsnog van harte!
    Hier in Holten begint de Triathlon-koorts langzamerhand te groeien. De Holterberg is vergeven van trainende deelnemers.
    Als ik het goed heb begrepen zul jij er dit jaar niet bij zijn. Dat is jammer, maar volgens mij vindt iedereen dat jij ook een gouden plak verdient voor je enorme prestatie.

• 31 Mei 2009 - 19:18

Douwe:

hans zo te lezen gaat het nog steeds super met je,erg fijn en iedere dag zit je gewoon weer dichter bij het einddoel..heb nog ff bij willy thee gedronken en wat bijgekletst..
    doed gaan..groeten ook van melanie

• 01 Juni 2009 - 10:40

Janni En Paul:

Hoi Hans.

Ook van ons nog van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag. Iedere week kijk ik weer uit naar het volgende reisverslag. We vinden knap dat je het zo goed volhoudt. Het moet heel mooi zijn om het landschap langzaam te zien veranderen. Je bent al heel wat plaatsen gepasseerd waar wij op vakantie zijn geweest. Wij vinden dat met de auto al een heel eind. Nog heel veel plezier met het vervolg van jouw reis en tot ziens.
    Groeten van Janni en Paul.

• 02 Juni 2009 - 17:34

Anton:

Hoi Hans,
    Samen met wat andere jongs, een paar dagen Frankrijk gedaan.
    Met de fiets van Vlissingen naar omgeving Caen, waar enkele ex-Holtenaren wonen. Deze mensen hebben we bezocht. We weten nu heel goed hoe groot Frankrijk is en hoe heuvelachtig. Maar het is een prachtig vakantieland. Alleen het zoeken van slaapgelegenheid was niet altijd gemakkelijk. Hoe doe jij dat?
    We hebben ons prima vermaakt en het lijkt alsof we wel een week weggeweest zijn, wat een indrukken. We hebben weinig wandelaars gezien, misschien hadden we daarvoor meer snipperdagen moeten opofferen en verder naar het zuiden moeten fietsen. Geweldig dat het zo geweldig gaat!
    groeten Anton.

• 03 Juni 2009 - 18:42

Klary En Chris:

Hoi Hans,

Bewonderenswaardig hoe je je pelgrimstocht volhoudt, steeds een opmerkzaam oog hebbend voor natuur, cultuur en historie. Je wordt hier in Holten vaak genoemd en steeds is er de bewondering over je 'doorgaan'! Goede reis verder!

• 04 Juni 2009 - 16:30

Yvonne:

Hoi oom Hans,
    Wat een onderneming zeg! Enorm knap dat je al zo ver bent gekomen. Heel veel succes en natuur lijk plezier gewenst voor de komende kilometers....

Groetjes,
    Yvonne

• 05 Juni 2009 - 11:40

Rien En Meta:

Nou zo vlak voor de Spaanse grens en met oerol in het vooruitzicht (vlgd wk) even berichten, dat we steeds meer van je gaan houden, Hans. Wat een eind. Nu even je Spaans refreshen. Enne Chappeau chappeau.

• 07 Juni 2009 - 15:40

Ria En Jan:

Dag Hans,
    Even hebben we vanmiddag een stukje in gedachten met je meegelopen.
    Tijdens de Opendeurdienst op het MAC-terrein stond ds.Siebe Roozenboom stil bij het thema "Op Pelgrimstocht".Jouw naam is genoemd in de overdenking en gebed.Willy heeft naast ons gezeten,zij, kinderen en kleinkinderen zijn erbij betrokken.We hopen dat je kracht en sterkte krijgt om je doel te bereiken."Opstaan en doorgaan".Ook al zal dat niet altijd gemakkelijk zijn.
    Met een groet van Jan en Ria Groenewegen.

• 07 Juni 2009 - 17:22

Henk En Erna Nijkamp:

Ook wij willen je even een hart onder de riem steken nu Santiago dichter bijkomt. Gewoon duurloop'n Hans !!
    Fantastische verhalen schrijf je,ook wij horen bij de grote lezersgroep die je volgen.(wat is internet toch mooi!) Vanmiddag was je even `in ons midden` tijdens de HAGEPREEK in de Beuseberg,prachtige dienst over pelgrimeren. Wat zal dit een bijzondere ervaring voor je zijn, het bezinnen, de ontmoetingen, de natuur! Indrukwekkend!Hans, wij sluiten nu af en jij loopt verder. Neem je eigen spreuk ter harte dan komt Santiago `vanzelf`(natuurlijk wel met nieuwe schoenen !!)

Hartelijke groet vanuit Holten.

• 08 Juni 2009 - 17:54

Tineke Sterk:

Hallo Hans,wat knap....zover weg en zo'n eind lopen...Een kennis van ons is op de fiets gegaan en moet morgen nog 80 km.Hij heeft er ruim 3 weken over gedaan. Liefs van Jan en mij.