IK BEN ONDERWEG - Reisverslag uit Rheinbach, Duitsland van hansvanholten - WaarBenJij.nu IK BEN ONDERWEG - Reisverslag uit Rheinbach, Duitsland van hansvanholten - WaarBenJij.nu

IK BEN ONDERWEG

Blijf op de hoogte en volg

03 April 2016 | Duitsland, Rheinbach

Op 31 maart was het zover. Samen met Eddy vertrokken per trein naar Aken en daarna vervoer naar een buitenplaats Hitfeld. Vandaar via Kornelimunster over weggetjes, bossen en heuvels naar Simonskall. Daar hadden we een kamer. Diverse gasten om te eten maar s' morgens blijken wij de enige gasten te zijn. Wij weg, deur op slot, lichten uit.
Vrijdag 1/4 weer mooie klimmetjes. De wegmarkeringen zijn ronduit slecht. Bovendien volgen boekje en GPS elk hun eigen route. Veel wroet-sporen van wilde zwijnen. We lopen naar de Ruhrtalsperre maar het blijkt niet de juiste route. Mooi omlopen dus. Onderweg aangelegd in een romantisch schuilhuisje met leuke gordijntjes. Ondanks alles komen we uit in Heimbach, waar Eddy de trein naar huis neemt. Was heel gezellig samen, maar nu alleen verder. Blijf toch maar niet hier en loop door naar Gemünd. Bij Abdij Mariawald aangelegd, waar buiten nog broeders lopen. In Gemünd heb ik Flammkuchen gegeten en vocht aangevuld. Weer een dag.
Zaterdag 2/4 naar Bad Münstereifel gelopen. Onderweg een bezoekje gebracht aan de pre-historische Kakushöhle in de buurt van Weyer. Na Pesch naar een heidentempel. Een zgn Matronenheiligtum. Ook stokoud. Daarna door bossen en weilanden naar Bad Münstereifel. Op de grote grasvlakte was het zo lastig een pad te ontdekken dat ik spontaan 3 km heb omgelopen en daarna weer bij de juiste bordjes kwam. Het boekje bleek de route anders uit te leggen en de GPS ging dwars door de berg. De jeugdherberg was nog weer 5 km ver zei men. Daar had ik geen puf meer voor en ik boekte een kamer. Later bleek het lopend (klimmend) maar 1,5 km te zijn. Het was er heel gezellig tussen de Belgen en Nederlanders. Het personeel moest vriendelijkheid nog leren spellen, denk ik. Stelletje chagrijnen.
Zondag 3/4 een korte trip van 21 km naar Rheinbach. Evenals Bad Münstereifel een mooi oud plaatsje met vakwerkhuizen. Weer een stuwmeer en dan langs allerlei zompige paden, en ook Pilgerwege, naar Rheinbach. Volgens mij met een omweg. Laatste stuk weer verkeerd gelopen. Naast het hotel was een Chinees Imbiss waar een Hagenees werkte. Lekker goedkoop eten.
Morgen ga ik het anders doen ik wijk af van het boekje want daarmee loop ik ver om. Ik ga zelf wel een weg zoeken. Scheelt me zeker een dag lopen. Ik zie wel hoe dat afloopt. Goot Goan.

Groeten,
Hans

  • 03 April 2016 - 21:59

    :

    Het waren 2 fantastische dagen!

  • 05 April 2016 - 10:17

    Wim:

    Dag Hans, Ja, zo kan het gaan. Er zijn vele wegen naar Rome. Elke weg is er een.
    De Allerhoogste heeft bij de schepping heel veel tijd gegeven. Meer dan we op kunnen.
    Neem die tijd. Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Rheinbach

Mijn grote reis

naar Santiago de Compostella

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2018

Nog een keer !!

06 September 2017

het gaat goed

16 Augustus 2017

Terug naar de Feldberg

25 April 2016

Tot zekere hoogte

18 April 2016

Daar ben ik weer

naar Santiago de Compostella

Actief sinds 26 Feb. 2009
Verslag gelezen: 748
Totaal aantal bezoekers 111517

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2018 - 18 September 2018

Naar ROME, deel III

16 Maart 2009 - 11 Juli 2009

Mijn grote reis

Landen bezocht: