Weer een flink stuk - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van hansvanholten - WaarBenJij.nu Weer een flink stuk - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van hansvanholten - WaarBenJij.nu

Weer een flink stuk

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

08 Mei 2009 | Frankrijk, Parijs

Dat valt niet mee om ergens internet te vinden. Ik zit nu op zolder bij een franse familie in Chalein `d Uzore. Niet in Montverdun waar ik naar toe ging. Complet. Doorlopen dus. Mw haalde me op en ik werd onthaald op een welkomsborrel met de familie hiernaast. Zwaar in de Morvan. Veel steile heuvels, Veel meer bomen, geen akkers maar weilanden met de bekende dikke franse koeien. Zo kom ik in Marigny-le Eglise, Lac des Settons, Athez, Larochemillay, Issy- l`Eveque, Geugnon, Paray-le-Monial, Marcigny, Noailly, St-Jean-St-Maurice-sur Loire, in Pommiers en nu hier weer. Schilderachtige namen van hier en daar schilderachtige plaatsjes. Soms in een gite, soms in een chambre d`hotes, enkele keer hotel, een caravan van de gemeentecamping, een pelgrimshuis van Sacre Coeur, een rode kruis opvanghuis. Het is elke dag weer een verrassing waar ik die avond zal zijn. Intussen veranderd het landschap opeens, na een heuvelrug. De heggen worden minder, andere koeien, hier en daar weer akkerbouw, wijnbouw zelfs. Oude plaatsjes, routes met veel beekjes die je moet zien over te steken met droge voeten. Gigantische vergezichten over het dal van de Loire. En bijna altijd zon. Dat het routeboekje niet altijd klopt is wel eens lastig maar meestal kom ik er wel. Ik zit nu op de route van Cluny naar Le-Puy-en-Velay. Dat is te merken want overal verschijnen de merktekens van de pelgrimsroute (de gele schelp op blauwe achtergrond) Mijn franse collega loper neemt intussen een andere route maar we zijn mogelijk tegelijk in le Puy. Misschien zijn ook mijn nieuwe schoenen daar, want de eerste zijn versleten en al voorzien van een noodhak.Vanaf le Puy volg ik het routeboekje van de ANWB. Corry, sterkte hoor. Andere lopers trouwens ook. Tot ziens, het ga jullie goed. Ultreia.

  • 08 Mei 2009 - 17:46

    Wim En Dinie Brinks:

    Hoi Hans, we hebben je verhaal weer gelezen en weten dus dat het goed gaat; hopelijk staat de route nu overal duidelijk aangegeven zodat je het gemakkelijk kunt vinden. Waarschijnlijk heb je nog niet eerder in zo'n korte tijd een paar schoenen versleten. Geniet van de reis en de Franse zon. Het ga je goed! Groeten van Wim en Dinie.

  • 08 Mei 2009 - 18:57

    Anton Van Bedanda:

    Hoi Hans,
    Ik ben blij weer wat van jouw te horen/lezen. Goed te vernemen dat je het naar de zin hebt. Blijkbaar alles onder controle en de gang er goed in. Houden zo!
    groeten van Anton

  • 08 Mei 2009 - 20:42

    Erna Van Buiten:

    Hoi Hans,

    Fijn om te horen dat het nog voorspoedig gaat. Ik heb enorme bewondering voor je doorzettingsvermogen. Wat geweldig dat we mee kunnen genieten van je reis. Geniet ervan!!
    Groeten Erna

  • 08 Mei 2009 - 20:42

    Ypie En Wim:

    Hoi Hans, We zijn jou een poosje uit het oog verloren. Dat kan dan zo gebeuren tijdens zo'n bedevaart. Wij hadden onze pelgrimsreis naar Rome.
    Wat loop je door een mooie omgeving. Als je de analen van die streek doorleest met name Le Puy dan kom je de naam van bisschop Godeschalk nog tegen. Ook hij heeft in deze streek de weg naar Saint Jacques gelopen. Zou dat de voorouder zijn van Jan? We kunnen hem dat niet meer navragen. Sta in Le Puy en Velay even stil bij de naald. Ook in Nederland hebben we vanavond daarbij stil gestaan maar dan vanwege een andere gebeurtenis.
    Je zult veel superlatieven moeten gebruiken om te kunnen aangeven door welk een prachtige streek jij je weg zoekt.
    Groet, Ypie en Wim.

  • 09 Mei 2009 - 14:41

    Mieke Stam:

    Hoi Hans wat leuk om je op deze manier te volgen.
    Zo te lezen gaat het goed!.
    wij hebben afgelopen weekend met de fam gelopen.
    Mooie route van Roermond naar Bruggen in Duitsland.
    Was hatstikke gezellig.
    uiteraard hebben we hat al wandelende vaak over jou gehad.
    zo van wat knap, wat stoer en nog veel vaker van ....dat zou ik niet kunnen.
    Ook hebben we het veel over onze kleinzoon gehad.
    Tijmen,waarschijnlijk heb je dat blijde nieuws wel meegekregen.
    Wat heerlijk dat je vaak mooi weer hebt.
    Wij trouwens ook.
    Lieve Hans,houd er de moed maar in en tot ziens.

  • 09 Mei 2009 - 22:31

    Douwe:

    hai hans, voordeel anwb routeboek nederlands ipv frans dus hopelijk iets gemakkelijker te volgen?wel tricky met nieuwe wandelschoenen...blaren/knelpunten?hoop voor je dat het meevalt.schreef dat ik ook pelgrimstocht wilde doen maar dan wel op de fiets werd al aan gesproken in het dorp..wens je veel sterkte toe zeker nu de temp ook op loopt..goed gaan , geluk

  • 10 Mei 2009 - 09:00

    Floor:

    Beste Hans. Met steeds meer respect volg ik je voettocht naar Santiago. De meeste van onze 'luxe' zorgen heb je ver achter je gelaten (uitgezonderd: waar vind ik internet)en ingewisseld voor uiterst basale (waar vind ik eten en onderdak en hoe houd ik mijn schoeisel heel). Verder lees ik tussen de regels door dat je volop geniet van het prachtige weer en de mooie landschappen.
    Ik ben benieuwd wat dat alles met je doet. Maar dat merken we wel als je weer heelhuids in Holten terug bent. Haal je de triatlon? 'k Zou me niet haasten. Zo'n tocht naar Santiago maak je per slot van rekening maar eenmaal in je leven...

    Hans, ik wens je alle goeds op het vervolg van je tocht.

  • 10 Mei 2009 - 11:50

    Ben En Tineke:

    wat zul je genieten van al die prachtige dorpjes.
    en gelukkig mooi weer erbij.
    veel mensen raken wel eens van het juiste pad af ,is helemaal niet erg als je het maar op tijd inziet.

    groetjes van ons uit raalte

  • 10 Mei 2009 - 14:59

    Jan Stam:

    Beste Hans,
    Zo af en toe lees ik je berichten. Gaandeweg merk je dat je een ervaren reiziger bent geworden. Dat de route niet altijd klopt? Ach, "meestal kom ik er wel". Waar ik 's nachts slaap? "elke dag weer een verrassing". Als je zo op reis bent geniet je vast maximaal van die oude plaatsjes en gigantische vergezichten.
    Good goa. Jan Stam

  • 11 Mei 2009 - 13:47

    Rieks:

    beste Hans, het blijft fascinerend om je reisverslag te lezen; ik vind het een machtige onderneming vinden.Telkens ook dat gezoek om onderdak te vinden en dan toch nog weer terecht te komen.Geweldig Hans en vooral nog vele goede km's toegewenst.

  • 11 Mei 2009 - 17:39

    Jan Rietberg:

    Hallo Hans,
    Tijdens ons bezoek aan
    Willy kreeg ik een (geperforeerde) blindedarmontsteking, ben inmiddels weer thuis, en doe het noodgedwongen nog even rustig aan. We hebben veel respect voor je onderneming, en dat je het zo goed volhoudt. Ik ben heel nieuwsgierig naar wat het met je doet. Doot "t heanig an, en hou vol!
    Groeten van Jan en Henny

  • 12 Mei 2009 - 20:53

    Siebe:

    Oké Hans, niet alle wegen die een mens moet gaan, staan op de kaart. Zoeken hoort bij het leven. Maar je merkt ook hoe je van onverwachte kant hulp krijgt.
    Mooi ook dat die nieuwe schoenen al op je wachten. Zo kom je zeker op je bestemming.
    Geniet van de natuur, het weer en de kastelen -die zijn er namelijk ook in overvloed in Frankrijk.
    Zegen op je weg!

  • 13 Mei 2009 - 09:24

    Renger En Ria:

    Hoi Hans, wij zijn 12/5 weer thuis 5 weken na jouw treffen in Signy l' Abbaye (8/4) en lezen dat jij al een eind verder gevorderd bent (bij Montbrison). In Verrières en Forez (7km ZW van Montbrison waren wij vorig jaar enkele dagen op camping(boer)
    Je nadert of bent nu al in Le Puy en Velay (het bekende centrum voor pelgrims) We vinden het ontzettend knap ,kennen
    de omstandigheden (terrein)en wensen je
    veel succes en doorzettingsvermogen want
    dat zul je zeker nodig hebben want de reis is nog ver. Groeten, R+R

  • 13 Mei 2009 - 19:48

    Linze Cobie.:

    dag hans, hier een levens teken van uit holland. en wel vanaf kollingserf. wat mooi om te weten dat het goed met jou gaat. je bent al een heel eind op pad, we genieten van jou verhalen.de omgeving waar jij nu bent zijn wij ook meerdere keren geweest ,op weg naar een camping om vakantie te houden en uit te rusten. de reis met de auto vond ik soms erg lang. wat zit ik te zeuren ,lang . jij die deze tocht al lopende doet .grootte klasse. groetjes . linze en cobie.

  • 13 Mei 2009 - 20:13

    E & J:

    Hoi pap,
    mooi dat je bijna in Le Puy bent, de pelgrimsstad. Je bent al ver. Mooie en rustige omgeving volgt daarna. Het schijnt vanaf le Puy nog zo'n 52 loopdagen te zijn naar santiago... Das nog een heel eind. Neem je eigen tijd en ook de rustdagen tussendoor om te genieten van de prachtige franse dorpjes, de koeien en de natuur.
    We denken aan je!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Mijn grote reis

naar Santiago de Compostella

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2018

Nog een keer !!

06 September 2017

het gaat goed

16 Augustus 2017

Terug naar de Feldberg

25 April 2016

Tot zekere hoogte

18 April 2016

Daar ben ik weer

naar Santiago de Compostella

Actief sinds 26 Feb. 2009
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 111552

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2018 - 18 September 2018

Naar ROME, deel III

16 Maart 2009 - 11 Juli 2009

Mijn grote reis

Landen bezocht: